fredag 24. februar 2012

Windows Live Movie Maker



Denne uken har satt meg inn i Windows Live Movie Maker, som er et gratisprogram som finnes på de fleste skolemaskiner. Programmet kan brukes til å lage sammensatte tekster. Bildene har jeg opphavsretten til, og musikken er hentet på ccmixter. 

Jeg har lagt filmen ut på YouTube! Tenk hva jeg lærer dette året! Du kan se den her:

Denne filmen fant jeg på YouTube og er blitt laget i en barnehage. Og denne er laget av en 6. klasse. Dette er eksempler på animasjonsfilmer. Morsomt å se hva slags sammensatte tekster som faktisk kan lages.

1 kommentar:

  1. Flott og morsomt stykke arbeid! Og jeg er svært så enig i hvor mye lærdom dette studiet har medbringet dette året.

    Du skriver at du har benyttet Windows Live Movie Maker - og referer til dette som et gratisprogram. Jeg er for så vidt enig - om skolen allerede har gått til innkjøp av Microsoft Windows som OS på sine skolePCer. Men hva slags løsning ville du brukt om du var på en skole uten Windows-PCer? Jeg kjenner til et par skolenr som benytter seg av Linux.

    Ellers synes jeg du har funnet et par flotte eksempler på hvor mye man kan få til ved hjelp av digitale verktøy i skole og barnehage!

    SvarSlett